Etiketa počas sviatkov

Prednedávnom sme tu mali Vianoce, sviatky pokoja a dobrých skutkov, ale pre mňa sú to aj sviatky úcty. Keďže je pre mňa spoločenské obliekanie veľmi významnou vecou v mojom živote, platí to aj počas Vianoc. Či už sa jedná o Vianočnú večeru, rozbaľovanie darčekov, alebo samotnú polnočnú sväťú omšu v kostole, vždy sa slušne oblčiem, a tak si uctím naše zvyky a tradície. O slušnom oblečení do kostola snáď nemusím ani hovoriť, ale mnoho ľudí si myslí, že keď je doma a jedia štedrú večeru, tak môžu mať na sebe to isté, čo nosia aj v iné dni. To je ale chyba. Štedrá večera je duchovný zážitok, a my by sme sa mali samy pred sebou snažiť vyzerať čo najlepšie. Rozbaľovanie darčekov je úplne o niečom inom ako o dostávaní hmotných darov. Preto mám radšej takéto pokojnejšie Vianoce na úrovni, kde si radšej pustíme nejakú peknú vianočnú hudbu na pozadie, ako aby sme pozerali Sám doma. Viem, že mnoho rodín to už v dnešnej dobe takto nerobí, hlavne tie mladšie od toho akosi upúšťajú, ale bol by som rád, keby sa začalo viac ľudí stavať k tomu podobne ako ja, lebo si myslím, že presne o tomto tie Vianoce sú, a nie o darčekoch a pohodlí.

Etiketa počas sviatkov

Leave a Reply

